Przebieg 300 tysięcy bać się takiego samochodu?

Analizując raporty oraz statystyki, w Polsce najczęściej wyszukujemy samochodów z przebiegiem do 150 tysięcy kilometrów, bez znaczenia czy są to samochody 2-3 letnie czy samochody 15-20 letnie. Co więc z samochodami o przebiegach wyższych niż 300 tysięcy kilometrów? Czy faktycznie nie są one warte zakupu?

Zacznijmy od tego że 90% Polaków pokonuje rocznie przebieg na poziomie od 10 do 30 tysięcy kilometrów, przebiegi za granicą w związku z lepszymi drogami są jeszcze większe. Co więc nam to daje? A mianowicie średni przebieg samochodu 10 letniego na poziomie 200-300 tysięcy kilometrów, w samochodach 20 letnich 400-600 tysięcy kilometrów. a w samochodach 5 letnich przebiegi na poziomie 100 – 150 tys. Warto zaznaczyć iż wyżej wymienione przebiegi dotyczą statystyk osób prywatnych. Co więc z samochodami po leasingowymi z dużych firm? Tutaj statystyki mówią jasno iż średni roczny przebieg takiego samochody mieści się w przedziale od 40 do 80 tysięcy rocznie. Stąd też na rynku samochodów używanych znajdziemy wiele samochodów 2-3 letnich z przebiegami rzędu 150-200 tysięcy.

Gdzie więc są te okazje 15 letnie z przebiegiem 80 tys km? Czy auta po leasingowa z przebiegiem 40 tysięcy kilometrów? O których na co dzień słyszymy od znajomych “kupiłem sobie okazje, wiesz 5 auto w firmie mało jeżdżone przebieg tylko 40 tys km okazja!”. Faktycznie okazje się zdarzają, 1 na 100 firm wykona mniejszy przebieg, 1 na 100 samochodów od osób prywatnych to dziadek co zmarł i nie jeździł samochodem przez ostatni rok, 1 na 100 to samochód który kupiony był do prestiżu firmy i pokonywał krótkie odcinki na spotkania z wielkimi klientami. Jednak 99% tych okazji to zazwyczaj samochody sprowadzone za granicy gdzie przypomnę statystycznie auta robią większe przebiegi, to samochody po wypadkowe które sprowadzone zostały jako mocno uszkodzone. To samochody z cofniętymi przebiegami.

Prowadząc salon samochodów używanych w którym większość samochodów to samochody 10-15 letnie pragnę zauważyć iż samochody krajowe, z udokumentowaną historią serwisową, z oryginalnym przebiegiem na poziomie 300 tysięcy kilometrów to samochody które nie wymagają żadnego wkładu finansowego. To samochody które w środku nie noszą śladów zużycia. To samochody które warte są zakupu.

Kupując samochód 15 czy 20 letni, niestety ale musimy być świadomi iż realny przebieg takiego samochodu będzie wahał się na poziomie min. 150 – 250 tysięcy kilometrów. Kupując samochód z niższym przebiegiem warto zabrać na ekspertyzę specjalistę zajmującego się ekspertyzami samochodów używanych, który dokładnie sprawdzi autentyczność przebiegu, oraz bez wypadkowość takiego modelu.

Jesteśmy pewni iż kupując samochód z pewnych rąk, od prywatnej osoby z przebiegiem 200 tys km i więcej będziemy bardziej zadowoleni z jego bezawaryjności, niż kupując samochód sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 40 tysięcy bez historii przebiegu i serwisu.

 

Kredyty samochodowe, gotówkowe i bez BIK w naszym salonie!
Poprzedni post
Cofnięty licznik kilometrów, kupić czy nie?
Następny post

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Obowiązkowe pola są oznaczone *