Fiat Punto EVO 2010r

Fiat Punto EVO to następca Fiata Grande Punto, produkowany od 2009 do 2012 roku, zastąpiony przez kolejną odmianę Fiat Punto 2012. Punto EVO można nazwać wersją po liftingową Fiata Grande Punto, w porównaniu do poprzednika zmieniona została nazwa modelu, zderzaki przód oraz tył. Samochód dostał również nowe lampy wyposażone w światła do jazdy dziennej oraz lampy tylne z światłowodami. Wnętrze samochodu również nabrało innego wyglądu, w EVO kokpit został stworzony na wzór Fiata Bravo który w latach 2009 odnosił największe sukcesy sprzedażowe, wnętrze nie jest już tak surowe jak u poprzednika, znajdziemy tu różne połączenia kolorystyczne kokpitu jak i foteli, na konsoli środkowej znajduje się ciekawie wykonany miękki element którego kolor zależy od wersji wyposażeniowej jak i wersji kolorystycznej samochodu. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny był system multimedialny z nawigacją który w Fiacie Grande Punto nie występował nawet w opcjach wyposażenia standardowego. Ciekawym i bardzo dobrym systemem jest również Blue&me, jest to system głośno mówiący który łączy się z telefonem komórkowym poprzez Bluetooth, a wszystkie komendy możemy wywoływać głosowo lub za pomocą przycisków na kole kierownicy. Fiat swego czasu miał wyłączność na ten system i w latach produkcji fiata Punto EVO był to jeden z najlepszych systemów głośno mówiących.

Punto Evo wyposażane było w silniki benzynowe o pojemności od 1,2 do 1,4 i mocami od 65 do 180 koni mechanicznych, oraz w silniki diesla 1,3 i 1,6 MultiJet o mocy od 75 do 120 Koni. Z pośród silników benzynowych najlepiej sprzedającymi były silniki 1,4 o mocy 77 KM oraz 1,2 o mocy 69 KM. Silniki te łączyły w sobie wystarczające osiągi, niskie ceny części eksploatacyjnych jak i niskie spalanie na poziomie 6 litrów na 100 km. W silnikach diesla na Polskim rynku popularne były silniki 1,3 o mocy 75 i 95 KM a to w związku z symbolicznym spalaniem na poziomie 3,5 litra na 100km.

Fiat Punto EVO już w standardzie był dużo lepiej wyposażony od swojego poprzednika, większość modeli na Polskim rynku to wersje Estiva, Estiva Blue&me oraz Dynamic. Żadziej spotykamy wersję usportowioną Energy czy wersję najbogatszą Emotion. Takie elementy jak wielofunkcyjna kierownica, wspomaganie kierownicy z funkcją CITY, klimatyzacja czy system Start&Stop nie powinny nikogo dziwić. Już w najtańszej wersji Active znajdziemy pełną elektrykę szyb i lusterek, wspomaganie, radio wbudowane, czy ABS i EBD.

We wnętrzu Punto EVO wygodnie zasiądą 4 dorosłe osoby lub 2 dorosłych i 3 dzieci. Bagażnik posiada pojemność 270 litrów, jest kubatura-lny i dość głęboki. Kierowca nawet o wzroście przekraczającym 185 cm wzrostu spokojnie znajdzie wygodną pozycję, a t0 za sprawą regulacji wysokości fotela kierowcy jak i regulacji kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Zasiadając za kierownicą naszą uwagę przykuwają zegary umieszczone w tubach, dodaje to sportowego charakteru.

Zaletą tego modelu jest podwójny ocynk nadwozia, blacharka jest dobrze zabezpieczona antykorozyjnie. Bez problemu znajdziemy samochody z oryginalnym lakierem jak i w bardzo dobrym stanie blacharskim. Ceny tych modeli samochodów zaczynają się od 15 tysięcy złotych z początku produkcji, dochodzą do 25 tysięcy z 2012 roku.

AutoStein – Salon samochodów używanych Radlin

AutoStein – Salon samochodów używanych Radlin

AutoStein – Salon samochodów używanych Radlin

AutoStein – Salon samochodów używanych Radlin

AutoStein – Salon samochodów używanych Radlin

Sprawdzenie przebiegu samochodu
Poprzedni post
RENAULT LAGUNA 2
Następny post

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Obowiązkowe pola są oznaczone *