Cofnięty licznik kilometrów, kupić czy nie?

Przeglądając ogłoszenia w internecie bardzo często napotykamy samochody po których na pierwszy rzut oka widać korektę licznika. Jak więc sprawdzić czy wybrane przez nas auto ma prawdziwy stan licznika oraz co zrobić gdy dowiemy się iż był kręcony?

Pierwszym elementem jaki powinniśmy sprawdzić jest książka serwisowa, należy sprawdzić wpisy oraz przebiegi odnotowane w niej, oraz porównać je z przebiegiem odnotowanym na kartkach z wymian eksploatacyjnych robionych na bieżąco. Gdy tutaj znajdziemy rozbieżność powinniśmy dokładniej przyjrzeć się zużyciu samochodu, oraz poddać go dokładniejszej ekspertyzie.

Kolejnym etapem sprawdzania przebiegu jest wydruk z CEPIKU, przy samochodach zarejestrowanych w Polsce mamy pełną możliwość sprawdzenia jego historii przebiegów odnotowywanych podczas przeglądów okresowych na stacjach diagnostycznych. Warto tutaj porównać wynik wydruku z przebiegami w książce serwisowej. Warto również udać się do ASO konkretnej marki celem potwierdzenia oryginalności wpisów w książce serwisowej.

Ostatnim elementem po którym możemy poznać autentyczność przebiegu jest jego wyeksploatowanie, i to nie tylko wnętrza ale i elementów silnika zawieszenia czy rozrządu. Warto dokładnie sprawdzić stan pedałów, kierownicy, foteli, czy dźwigni ręcznego, mocne zużycie przy aucie z niskim przebiegiem może świadczyć o korekcie licznika. Warto również udać się na stację diagnostyczną gdzie warto dokładnie sprawdzić stan zawieszenie, samochody z przebiegami do 100 tysięcy kilometrów z założenia powinny mieć oryginalne zawieszenie, a samochody z przebiegami do 30 tysięcy kilometrów oryginalne klocki i tarcze. Nie wspominając o oponach które zazwyczaj spokojnie wytrzymują przebiegi ok 80 tysięcy kilometrów, w zależności od masy i mocy samochodu.

Co więc zrobić gdy już dowiemy się iż samochód przeszedł korektę licznika a my nie jesteśmy pewni o ile? Z doświadczenia wiemy iż wielu klientów zaczyna w tym momencie proces negocjacji ceny w związku z korektą licznika. Ale czy to wystarczy? Kupując taki samochód musimy być świadomi iż wszystkie elementy eksploatacyjne jak rozrząd, olej, filtry, płyny eksploatacyjne powinniśmy wymienić natychmiast po zakupie, jaką bowiem mamy pewność wymiany, nie znając prawdziwego przebiegu oraz widząc iż sprzedawca celowo wprowadza nas w błąd.  Kolejnym elementem jaki powinniśmy zrobić przed zakupem jest sprawdzenie emisji spalin oraz kondycji silnika, aby nie kupić auta nadającego się do kapitalnego remontu. Zawsze powtarzamy naszym klientom iż lepiej nabyć samochód z oryginalnym i wysokim przebiegiem, znając całą jego historię serwisową niż samochód z nieznanym stanem kilometrów. Ten pierwszy daje nam pewność wymian wykonywanych na bieżąco i może okazać się egzemplarzem dużo lepszym.

Warto tutaj dodać iż kolejny problem zaczyna się podczas sprzedaży samochodu po kilku latach eksploatacji, a mianowicie wiedząc o korekcie licznika, zgodnie z przepisami prawa zobowiązani jesteśmy przekazać tą informację nabywcy. Nie przekazanie jej ścigane jest z tytułu wad ukrytych i może dojść nawet do zwrotu samochodu. Informując klienta o korekcie licznika musimy być świadomi iż 40% klientów z automatu zrezygnuje z zakupu, a co za tym idzie taki samochód mocniej traci na wartości.

Czy więc decydować się na samochód który miał korektę licznika? Zalecamy aby dokładnie sprawdzić taki samochód przed zakupem, a jeżeli jest możliwość wyboru auta z oryginalnym przebiegiem, może i większym ale oryginalnym zdecydować się na takie auto.

 

Przebieg 300 tysięcy bać się takiego samochodu?
Poprzedni post
Zaniżona faktura sprzedażowa za samochód – problemy z zwrotem auta, rękojmią, oszustwo podatkowe!
Następny post

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Obowiązkowe pola są oznaczone *