Audi A3 8L 1996-2003

Audi A3 w wersji 8L weszło do produkcji w 1996 roku i produkowane było do 2003 roku gdzie zastąpił go model 8P. Samochód ten jest przedstawicielem segmentu C, gdzie w 1996 roku wzbudził duże zainteresowanie oraz otworzył tak zwaną klasę premium tego segmentu. Model ten jest do dzisiaj jednym z najlepiej sprzedających się oraz najpopularniejszym samochodem tego segmentu. Bazuje na płycie podłogowej Volkswagena Golfa. Audi A3 zostało zaprojektowane przez Dirka Van Braeckela dzięki czemu pomimo upływu lat do dnia dzisiejszego wygląda świeżo i modnie. Główną zaletą tego modelu jest bez awaryjność oraz ocynkowane nadwozie dzięki czemu do dnia dzisiejszego jesteśmy w stanie znaleźć modele zachowane w bardzo dobrym stanie mechanicznym jak i blacharskim.

Wnętrze Audi A3 jest wykonane solidnie, fotele wygodne i kabina dobrze wygłuszona, materiały są dobrze spasowane i nawet w egzemplarzach z początków produkcji nie słychać nieprzyjemnych odgłosów. Główną zaletą wnętrza jest prostota i intuicyjność, każdy siadając za sterami tego samochodu z lekkością znajdzie wszystkie potrzebne do jazdy elementy oraz przełączniki. Audi A3 8L jak na lata 96 było dobrze wyposażone, z lekkością znajdziemy egzemplarze wyposażone w klimatyzację automatyczną, elektryczny szyberdach, centralny zamek z pilota a nawet nagłośnienie z fabrycznym subwooferem w bagażniku.

Silniki w tych samochodach były bardzo trwałe czy to mowa o benzynach czy o dieslach. Jak odpowiednio zadbało się o wymianę elementów eksploatacyjnych na bieżąco to spokojnie samochody te przejeżdżały dystans 400-500 tysięcy bez większego remontu. Zaletą tego modelu jest trwałe zawieszenie które w przeciwieństwie do większego brata Audi A4 nie posiada awaryjnego zawieszenia wielo wahacz-owego z przodu. Dzięki czemu zawieszenie jest trwałe i bezawaryjne. Na rynku wtórnym najczęściej znajdziemy egzemplarze wyposażone w silniki benzynowe 1,6 o mocy 101 oraz 102 KM oraz silniki 1,8 V5 o mocy 125 KM. Oba te silniki benzynowe są trwałe i solidne jednak silnik 1,8 dzięki 125 KM zapewniał bardzo dobre osiągi na poziomie 9,6 sekund 0-100 km/h co w tych latach było rewelacyjnym wynikiem. Poza silnikami benzynowymi samochody te wyposażane były w silniki diesla 1,9 TDI których długowieczności nie musimy już reklamować. Były to silniki udane których średnie spalanie mieściło się w 5 litrach na 100KM a przebiegi rzędu 500 tysięcy nie sprawiały problemu.

Bezpieczeństwo to główna zaleta tego egzemplarza, przede wszystkim ocynkowane nadwozie, zdrowa podłoga w większości egzemplarzy sprawiają iż jak na samochód ponad 20 letni Audi staje się dobrym wyborem, ponadto w testach zderzeniowych EURO NCAP przeprowadzonych w 1998 roku Audi to uzyskało 4 na 5 gwiazdek co dodatkowo potwierdza iż jest to dobry wybór dla osoby młodej jak i dla rodziny szukającej wygodnego i bezpiecznego samochodu zapewniającego wysoki komfort jazdy.

Wykonamy pomiar grubości lakieru twojego auta! – Zakup skontrolowany
Poprzedni post
Skoda SuperB 2001-2008
Następny post

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Obowiązkowe pola są oznaczone *